, , , ,

انواع سنگ که در ساختمان به کار می رود

انواع سنگ که در ساختمان به کار می رود در سایت تخصصی بازار خرید و فروش انواع سنگ مرمریت و تراورتن موجود می باشد. برای اطلاع بیشتر از انواع سنگ که در ساختمان به کار می رود مقاله زیر رابا دقت بخوانید.

انواع سنگ ساختمانی

سنگ ساختمانی تنوع بسیاری  هم از لحاظ شکل و ظاهر هم از لحاظ جنس و کیفیت دارد از انواع سنگ ها  می توان به تراورتن، مرمریت،مرمر، گرانیت، ترااونیکس و … اشاره کرد. که هر کدوم از این سنگ ها برحسب ویزگی هایی که دارند در قسمتی از ساختمان به کار می روند. در این نوشته می خواهیم شما را با جنس سنگ ها و موارد کاربردشان آشنا کنیم.

سنگ تراورتن

نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ‌های رسوبی و تزیینی به‌شمار می‌رود. این سنگ بجا مانده از رسوبات چشمه‌ های آب گرم هستند. تراورتن دارای بافتی متخلخل و رنگ‌های متنوع و نواری شکل است که که تنوع رنگی آن به علت اختلاف در ترکیباتی است که در زمان رسوب گذاری در عناصر سنگ وجود دارند و خود را به صورت رگه‌های مختلف نشان می‌دهند. تراورتن‌ها به خاطر خاصیت تخلخل بسیار بالای آن مناسب برای نماهای داخلی و بیرونی ساختمان می‌باشد. سنگ تراورتن از مقاومت قابل قبولی برخوردار می‌باشد. این سنگ را می‌توان به دو  شکل موج دار و بدون موج برش داد.

از معایب این سنگ جذب آب نسبتاً بالای آن می‌باشد. این نقیصه با پیشرفت تکنولوژی فرآوری تقریباً پوشش داده شد. مواد پوششی و به اصطلاح رزین در زمان فرآوری و پولیش سنگ، باعث کمتر شدن جذب آب آن شده و از تأثیرات آن این است که سنگ دیر تر کثیف می‌شود و کمتر در معرض هوازدگی قرار می‌گیرد؛ بنابراین کیفیت ساب و رزین در ماندگاری و زیبایی آن برای دراز مدت قابل توجه است.

تراورتن‌ها را می‌توان حتی در مناطق بسیار سرد و با بارندگی زیاد نیز در نمای ساختمان کارکرد .

در نمای داخلی نیز می‌توان به عنوان:

  • قرنیز دیواری
  • سنگ بغل پله
تراورتن حاجی آباد

تراورتن حاجی آباد

سنگ مرمریت

مرمرتیت سنگی دگرگون شده است که با تبلور مجدد سنگ آهک به وجود می آید، بدین گونه که به مرور زمان و تحت فشار و حرارت، بافت و ساخت سنگ آهک دگرگون شده، مجددا تبلور یافته و یک کلسیت بزرگ، زبر و رگه دار را به وجود می آورد. کانی اصلی تشکیل دهنده اغلب مرمریت ها، کلسیت بوده و نیز دارای کانی های دیگری مانند کوارتز، گرافیت، هماتیت، لیمونیت، پریت و … است. سنگ مرمریت به خاطر زیبایی، استحکام و مقاومت در برابر آتش و فرسایش، سنگی با ارزش به شمار می رود. در مقایسه با تراورتن، سنگ مرمریت به دلیل برخورداری از سختی بیشتر و تخلخل کمتر برای استفاده در کف و پله کاربرد بیشتری دارد.

مرمریت لئوپارت

سنگ مرمر

ﻣﺮﻣﺮ ﺣﺎﺻﻞ دﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﺳﻨﮓﻫﺎی آﻫﻜﻲ اﺳﺖ.سنگ انیکس(مرمر) نوعی سنگ آهک است که به رنگ های گوناگون یافت می شود. مرمر سفید از زمان های گذشته در ساختمان سازی کاربرد داشته است. مصری ها و یونانی ها از این سنگ برای ساختن معابد خود استفاده می کردند. این سنگ در برابر گرما، سرما و باران مقاوم است و در ضمن نور را از خود عبور میدهد. سنگ مرمر به خاطر زیبایی خاصی که دارد همواره در مجسمه سازی، کارهای ساختمانی و تزیینی مورد استفاده قرار گرفته است.سنگ های مرمر همیشه برای دکوراسیون های داخلی محبوب بوده و است.سنگ مرمر (در متون طب سنتی رخام و حجر الرخام) از سنگ‌های دگرگونی است که از دگرگونی سنگ آهک بوجود آمده‌است. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است. از این سنگ به صورت گسترده‌ای برای مجسمه‌سازیی استفاده شده‌است. نمای بنای تاج محل از سنگ مرمر است، این سنگ در بناهای زیارتی و حرم‌های امامان نیز استفاده می‌شود. از ویژگی‌های برجسته سنگ مرمر، عبور نور است.

مرمر پرتقالی

 

ترا اونیکس

سنگی با ترکیب تراورتن و ایرانیت و انیکس (مرمر) می‌باشد که با توجه به عبور نور از بخش انیکس در این سنگ، زیبایی خاصی برای موارد دکوراسیون و طراحی ایجاد می‌نماید.

ترااونیکس

سنگ چینی(کریستال)

سنگ چینی (کریستال) ، توده سنگهای آهکی یا دولومیتی هستند که در اثر عوامل درونی، نظیر درجه حرارت و فشار، دوباره متبلور شده اند و از این رو جزء سنگهای دگرگون به شمار می روند. سنگ چینی از لحاظ جذب آب و چسبندگی دوغاب بین گرانیت و تراورتن است. نه به اندازه ی تراورتن جذب کننده دوغاب و نه به اندازهء گرانیت نچسب است. در ایران استفاده از این سنگ برای نما از قدیم رایج بوده است.

چینی کریستال

برای در خواست هر نوع سنگ ساختمانی و یا مشاوره و راهنمایی جهت خرید سنگ ساختمانی می توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

جهت خريد و فروش اين محصول ميتوانيد با ما در ارتباط باشيد:کتايون احمدي

راه هاي ارتباطي:شماره موبايل: ۰۹۱۸۸۶۶۲۴۴۹پست الکترونيکي:apadana.kianstone@gmail.com

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
لعل کیان
راه های ارتباطی:
سید احمد حسینی: 09181664015
کتایون احمدی: 09188662449
سید مهدی حسینی: 09124575671
روح الله بهمنی: 09188650900
آدرس اینستاگرام : STONEKIAN@
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.