سنگ نما

معیار های غلط در انتخاب سنگ نما اغلب باعث نارضایتی خریداران سنگ می شود. اشتباهاتی در خرید سنگ رخ می دهد که مواردی مانند ماندگاری و زیبایی و هزینه های تعمیرات و بازسازی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. سنگ از دل طبیعت استخراج می شود و همین دلیلی است که انتظار محصول یک دست  نداشته باشیم و باید بازی رنگ و طرح آن را بپذیریم. اگر قصد خرید سنگ برای ساختمان خود را داریند می توانید از مشاوره ایی که ما به شما می دهیم استفاده کنید و سنگ مناسب را انتخاب کنید.به طور معمول فضاهای ساختمان به چند دسته تقسیم می شوند:
  • نمای خارجی
  • نمای داخلی
  • کف پله و پاگرد
  • سنگ فرش فضاهای داخلی مسکونی
  • سنگ فرش فضاهای داخلی و تجاری و اداری
  • سنگ فرش پیاده رو و بام
  • سرویس بهداشتی
  • در پوش دیوارهای محوطه، حیاط و بام
  • سنگ روی کابینت و اپن

سنگ نمای خارجی ساختمان

انواع سنگ های تراورتن، سنگ های مناسبی برای نمای خارجی ساختمان هستند. در دو دهه اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی استخراج و فرآوری سنگ های ساختمانی مقدار سنگ های استخراجی و حتی تنوع رنگ سنگ ها بسیار بیشتر شده و به  همین دلیل سرعت استخراج و فرآوری سنگ هم بسیار بالا رفته است. سنگ تراورتن به دلیل تخلخل و آهکی بودن بیشتر در نمای ساختمان به کار میی رود و همین ویژگی ها باعث شده تا چسبندگی خوبی با سیمان داشته باشد  و ماندگاری آن در نمای ساختمان بیشتر باشد. سنگ تراورتن به دلیل مقاومت خود در برابر عوامل طبیعی مثل باران های اسیدی در نمای ساختمان و فضای باز ساختمان مانند حیاط نیز استفاده می شود.سنگ گرانیت هم در نمای ساختمان و فضای بیرون به کار میرود این سنگ هم در رنگ های بسیار زیادی موجود می باشد. پیشنهاد اول ما برای سنگ نما تراورتن و پیشنهاد دوم سنگ گرانیت می باشد.

سنگ ساختمان

سنگ ساختمان

نمای داخلی

در نمای داخلی تمامی سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. مانند مرمریت، تراورتن، چینی، لایم استون، مرمر و… و این به خاطر این هست که سنگ در معرض نا ملایمات جوی قرار نمی گیرند.ولی خب همین نمای داخلی ساختمان هم اجازه سنگ کاری همه نوع سنگی را به ما نمی دهد.انتخاب ما به دلیل رطوبت زیاد، نیاز به نظافت مکرر محیط و اهمیت داشتن سختی در برابر سایش و براقیت سطح سنگ محدود خواهد شد.

سنگ فرش فضاهای داخلی مسکونی

برای سنگ فرش از انواع سنگ ها ی مرمریت در ابعاد ۴۰*۴۰، ۳۰*۳۰، ۵۰*۵۰، ۶۰*۶۰ استفاده می شود.

سنگ فرش فضاهای داخلی مسکونی

سنگ فرش فضاهای داخلی و تجاری و اداری

در فضاهای اداری و تجاری تردد افراد بسیار بیشتر از مسکونی می باشد لذا مرغوبیت سنگ بسیار حائز اهمیت است.

سنگ فرش فضاهای داخلی و تجاری و اداری

سنگ فرش پیاده رو و بام

استفاده از سنگ های گرانیت،چینی و تراورتن برای پیاده رو و بام مناسب می باشد. مقاومت در برابر رطوبت و یخ زدگی از جمله مشخصات این سنگ های نامبرده می باشد. انواع تراورتن به صورت بی موج و همین طور گرانیت هایی که صیقلی نشده  را برای این کار پیشنهاد می شود.

سنگ فرش پیاده رو و بام

سرویس بهداشتی

در سرویس های بهداشتی باید سنگ هایی کار شود که در برابر شستشوی زیاد و مواد شوینده مقاوم باشد و همین طور به سهولت نظافت شود.استفاده از سنگ های مرمریت در سرویس های بهداشتی توصیه نمی شود.برای این منظور سنگ های چینی و کریستال پیشنهاد می شود.

سرویس بهداشتی

در پوش دیوارهای محوطه، حیاط و بام

نکته قابل توجه در خصوص جلوگیری از سرازیر شدن آب باران از روی سطح سنگ در پوش به روی پوشش دیوار زیرینش تا از تخریب پوشش سطح دیوار توسط آب جلوگیری شود.

در پوش دیوارهای محوطه، حیاط و بام

سنگ روی کابینت و اپن

سنگ روی کابینت و اپن باید در برابر ضربه، سایش و رطوبت مقاوم بوده و تحمل وزن را داشته باشد در ضمن بسیار مهم است که کمترین واکنش را با مواد غذایی و شوینده داشته باشد. سنگ های گرانیت و چینی گزینه های مناسبی برای کابینت و اپن هستند.

سنگ روی کابینت و اپن

 

امتیاز
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 0 (0 امتیاز)
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
لعل کیان
راه های ارتباطی:
سید احمد حسینی: 09181664015
کتایون احمدی: 09188662449
سید مهدی حسینی: 09124575671
روح الله بهمنی: 09188650900
آدرس اینستاگرام : STONEKIAN@
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.