,

تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت در چیست؟

تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت در چیست؟ هر کدام از سنگ های ساختمانی به چه نحو مصرف و برای چه نماهایی مورد نیاز هستند؟  کدام یک از سنگ های تراورتن و مرمریت مقاوم تر هستند؟

تفاوت سنگ تراورتن و مرمریت در چیست؟ آیا موارد مصرف هر یک از سنگ های ساختمانی مختلف و متنوع بوده و هر یک برای شراط خاص محیطی به کار گرفته می شوند؟ برای این که پاسخ این پرسش ها را دریافت کنید می توانید به اطلاعاتی که در سایت موجود است و شما را با کارایی و نحوه نصب هر یک از سنگ های ساختمانی آشنا می سازد رجوع نمایید.

سنگ تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن چیست؟

تراورتن

یکی از معروف ترین سنگ های آهکی که معادن آن در کشورهای مختلف و البته در کشور ایران گسترده است تراورتن است که این سنگ با توجه به این که در هنگام فرآوری سطحی براق پیدا می کند و به خوبی برش داده می شود از محبوبیت خاصی برخوردار است و برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

تراورتن به دو صورت موج دار و بی موج تولید می شود و در هنگام برش دقت زیادی می شود که در سطح سنگ خراش و آسیب دیدگی ایجاد نشود. سنگ تراورتن از آن جایی که در ایران در معادنی مانند عباس آباد، حاجی آباد،آبگرم و آتشکوه از جمله مشهورترین معادن هستند و در مقایسه با مرمریت می توان گفت که تراورتن مقاومت بیشتری دارد و با توجه به این که در برج ها و نماهای بیرونی ساختمان های بلند مصرف می شود به خوبی رزین کاری می گردد. سنگ تراورتن رنگ های متنوع و زیبایی دارد.

انواع سنگ تراورتن موجود در ایران

انواع سنگ تراورتن موجود در ایران

تنوع سنگ تراورتن در کشور ما ایران بسیار بالاست اما بیشتر می توان از لحاظ رنگ آنها را دسته بندی کرد مانند:

  • تراورتن کرم
  • تراورتن سفید
  • تراورتن قرمز
  • تراورتن لیمویی
  • تراورتن سیلور
  • تراورتن شکلاتی

این طیف رنگی هست که تراورتن دارد.اما بعضی از این تراورتن ها به لحاظ کیفیت در سطح بالایی هستند به ویژه سنگ تراورتن محلات. سنگ تراورتن محلات با تلاش مسئولین و طی فرایند یک سال و نیمه با برند ” تراورتن محلات ایران ” به ثبت جهانی رسیده است.سنگ تراورتن محلات به لحاظ مشخصه های فنی و آنالیز آن از تراورتن های دیگر کشور ها بهتر است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا ” شهرستان محلات به عنوان قطب توليد سنگ هاي تزئيني كشور محسوب مي شود كه ۶۰ درصد سنگ هاي ساختماني كشور در معادن اين خطه توليد مي شود.
اين شهرستان با توليد سالانه ۲ و نيم ميليون تن سنگ تراورتن به عنوان كانون توليد سنگ نماي كشور نام گرفته و ۱۲ درصد از توليد سنگ تراورتن دنيا را به خود اختصاص داده است.”

سنگ مرمریت چیست؟

سنگ مرمریت چیست؟

مرمریت

یکی دیگر از سنگ های تزئینی ساختمانی سنگ مرمریت است که خلل و فرج نداشته و بیشتر دارای رگه هایی است. سنگ مرمریت در اجرای کف ساختمان ها مورد پسند است و در کشور ما بسیاری از معادن مرمریت کشف و استخراج می شود و البته معادنی هم هستند که هنوز بهره برداری نشده اند و چنانچه کیفیت سنگ مرمریت را در ایران افزایش دهیم از واردات آن بی نیاز خواهیم بود و در طیف رنگ های متنوع مرمریت موجود است و مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع سنگ مرمریت در کشور

سنگ مرمریت هم مانند سنگ تراورتن از تنوع بالایی برخوردار هست. در بین سنگ های مرمریت سنگ های زیر در ایران شناخته شده هستند و در بین پر فروش ترین ها قرار دارند.

  • سنگ مرمریت دهبید
  • سنگ مرمریت صلصالی
  • سنگ مرمریت لاشتر
  • سنگ مرمریت نجف آباد
  • سنگ مرمریت طوسی آباده
  • سنگ مرمریت خوی
  • سنگ مرمریت گلدن بلک
  • و…

کاربرد متفاوت سنگ مرمریت و سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن و مرمریت از نظر مقاومت با یک دیگر متفاوت هستند به دلیل اینکه از تراورتن بیشتر در محیط بیرون استفاده می شود این سنگ باید در برایر عواملی محیطی مقاوم باشد اما سنگ مرمریت به خاطر اینکه در داخل ساختمان به کار برده می شود باید در برابر شستشو و تحمل وزنی که باید تحمل کند مقاوم باشد.

 

امتیاز
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 0 (0 امتیاز)
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
لعل کیان
راه های ارتباطی:
سید احمد حسینی: 09181664015
کتایون احمدی: 09188662449
سید مهدی حسینی: 09124575671
روح الله بهمنی: 09188650900
آدرس اینستاگرام : STONEKIAN@
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.