تفاوت سنگ تراورتن موج دار و بی موج

تفاوت سنگ تراورتن موج دار و بی موج در چیست و قیمت تراورتن رنگی چگونه تعیین می شود و چط.ر می توانم خرید موفق تری داشته باشم؟

تفاوت سنگ تراورتن موج دار و بی موج در چه ویژگی هایی است و از کجا می توان بهترین نوع تراورتن را خریداری نمود. در هنگام سفارش خرید بهتر است به تفاوت هایی که هر سنگ دارد توجه  دقت کافی شود چرا که معمولا تفاوت کیفیت سنگ ها توسط خریدار تابع قوانین مشخص نیست و بهتر است از کارشناسان معتبر و متبحر در این زمینه راهنمایی لازم را بگیرید.

تفاوت سنگ تراورتن موج دار و بی موج

 

سنگ تراورتن و انواع آن

سنگ تراورتن و انواع آن

همان طور که می دانید میزان مصرف انواع سنگ های ساختمانی در بین اقشار جامعه و در صنعت ساخت و ساز و کارهای عمرانی متفاوت است و نوع مصارف هم با هم تفاوت هایی دارد. سنگ تراورتن بر اساس رنگ و کیفیت طبقه بندی می شود و برای نماهای مدن و کلاسیک بسیار مورد استفاده است و نحوه سنگ کاری ساختمان بر مقاومت و استحکام آن می افزاید. رنگ های مختلف و معادن متعدد سنگ تراورتن سبب شده است که برای انتخاب و خرید بتوانید گزینه های متنوع تر داشته باشید.

انواع رنگ در سنگ تراورتن

  • تراورتن سفید
  • تراورتن کرم
  • تراورتن شکلاتی
  • تراورتن دودی
  • تراورتن قرمز
  • تراورتن لیمویی
  • تراورتن سیلور
  • تراورتن بژ

سنگ تراورتن به دو صورت موج دار و بی موج بریده می شود و سنگ تراورتن موج دار با موج های پیچ در پیچ و سفید برای مصارف مختلف به خریدار توصیه می شود.

تراورتن موج دار

به تازگی اکثر طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی خود از طرح های سنگ های موج دار برای استفاده آنها به صورت بوک مچ و فور مچ استفاده می کنند.

سنگ بوک مچ و فورمچ چیست؟

سنگ بوک مچ و فورمچ چیست؟

در زمان قدیم فرآوری سنگ در ابعاد کوچک امکان پذیر بود اما با آمدن دستگاه های و تکنولوژی های پیشرفته می توان سنگ های ساختمانی را با ابعاد بزرگتری مانند اسلب نیز تولید کرد.حال اگر سنگ های ساختمانی دارای موج های زیبا هم باشند می توان آنها رابه شکل های بوک مچ و فورمچ درکنار هم قرار دارد و زیبایی سنگ را چندین برابر کرد.

بوک مچ: در حالی که دو برگ اسلب به صورت قرینه در کنار هم قرار بگیرند و موج ها در امتداد هم باشند را گویند.

فورمچ: اما اگر چهار برگ از اسلب های موج دار در کنار هم قرار بگیرند اسلب های فورمچ را تشکیل می دهند.

اکثر سنگ های ساختمانی قابلیت بوک مچ کردن یا فورمچ کردن را دارند اما بهتر هست از سنگ هایی که مئوج های مشخصی دارد استفاده شود مانند تراورتن های موج دار، سنگ های چینی موج دار، سنگ تراونیکس و مرمر هایی که رگه های زیبا داشته باشند. یه نکته ایی که باید در این نوع فرآوری دقت کرد این هست که نباید از سنگ های بی موج و یک دست برای بوک مچ و فورمچ استفاده کرد.

نحوه تولید اسلب های بوک مچ و فورمچ

بعد از برش کوپ سنگ های موج دار با اره و تولید سنگ اسلب خام برای ایجاد یک طرح بوک مچ می بایست اسلب های سنگ کاملا قرینه یکدیگر در کنار هم قرار بگیرند، بنابر این سنگ های اسلب به صورت یک درمیان سمت نمایش آنها برعکس خواهد شد، این بدین معنی خواهد بود که سطح مخالف اسلب ها ساب خورده و پولیش خواهند شد تا در زمان نصب بتوانند طرح  و نقش یکدیگر را کامل نموده.اما اگر چهار اسلب پشت سرهمی که با اره برش داده شده را به همین روش گفته شده ساب بزنیم اسلب های فورمچ تولید می شوند.

زمانی که برای خرید اسلب های بوک مچ و فور مچ به کارخانه مراجعه می کنید این اسلب ها شماره گذاری شده اند تا برای کسی که می خواهد آنها رادر جای تعیین شده ساختمان استفاده کند راحت تر باشد.

کاربرد اسلب سنگ بوک مچ و فورمچ

گاهی طراحان و معماران برای فضاهای بزرگ از طرح هایی با الگوهای ۴ عددی اسلب یا همان فورمچ استفاده می کنند.از اسلب سنگ بوک مچ و یا فورمچ می توان در دکوراسیون کف، دیوار و پیشخوان ، ورودی های هتل و سالن و لابی ساختمان، و روشویی سرویس های بهداشتی و حمام استفاده نمود.

سنگ تراورتن بی موج

سنگ تراورتن بی موج

سنگ تراورتن بیشتر به صورت کوپ است و برای فراوری سنگ به صورت موج دار، کوپ در جهت عمود بر موج های آن بریده می شود که این نوع برش Vein Cut نام دارد. برای فراوری به صورت بی موج، کوپ سنگ در راستای موج ها برش می خورد که این نوع برش Cross Cut نام دارد. نماهای ترکیبی و نماهای کلاسیک را می توان با استفاده از سنگ تراورتن موج دار و بی موج  کار کرد . بیشتر سنگ ها به صورت سلیقه ای برش زده می شوند اما آن چه که مهم است این است که چه سنگی برای چه کاری مناسب تر است و همین امر در هنگام سفارش خرید مورد توجه قرار میگیرد.

تراورتن بی موج

سنگ تراورتن بی موج ، با ساب بسیار خوب همانند یک آیینه در مقابل شماست. سنگ تراورتن بی موج به دلیل داشتن مقاومت بالا، برش و ساب پذیری عالی و ظاهری یکدست در نمای ساختمان و سنگ پله و راه پله بیشترین استفاده را دارد.سنگ تراورتن بی موج در ساختمان های مدرن و کلاسیک نیز به کار برده می شود.در این مجموعه سنگی درخور ساختمان شما با قیمت مناسب با توجه به یکدست بودن و رنگ روشن آن عرضه کند.

سنگ تراورتن موج دار

سنگ تراورتن موج دار

 

برشی دیگر که در بین سنگ های تراورتن معروف هست موج دار بورن آن هست. سنگ تراورتن موج دار هم به نوبه خود زیبایی های خاص خود را دارد. بعضی از این موج دار مرتب و منظم هستند و بعصی هم پیچ در پیچ که زیبایی فوق العاده ایی را به سنگ القا می کنند.

خرید سنگ تراورتن بی موج از محلات

خرید سنگ تراورتن بی موج از محلات

محلات شهری واقع در استان مرکزی است که به طور ویژه در زمینه صنعت سنگ و معدن از سالیان دور فعالیت دارد.مجلات قطب تولید سنگ تراورتن ایران محسوب می شود.و دلیل آن هم وجود تعدادی از بزرگترین معادن تراورتن ایران در شهر کوچکی مانند محلات هست. سنگ هایی همچون تراورتن عباس آباد، تراورتن حاجی آباد، تراورتن آتشکوه، تراورتن دره بخاری، تراورتن آبگرم و… محصول اصلی شهر محلات هستند. این تراورتن ها اکثرا هم به صورت موج دار و هم به صورت بی موج تولید می شوند اما تراورتن کرم حاجی آباد بیشتر به برش بی موج خود شناخته می شود و آن به صورت بی موج فراوری می شود و رنگ زمینه آن کرم می باشد که در آن هاله های سفید و قهوه ای به چشم می خورد.

برای فرآوری سطح هر سنگ تراورتنی، از ماده ایی به نام ماستیک به رنگ زمینه اصلی سنگ حال می تواند سفید، کرم، شکلاتی، سیلور، قرمز و… باشد برای پر کردن سوراخ ها و منافذ سطح سنگ استفاده می شود. ماستیک در واقع نوعی چسب رزین می باشد که به منافذ سنگ تراورتن نفوذ کرده و باعث می شود سطح سنگ صاف و صیقلی شده و پستی و بلندی های آن برطرف شود.

نکته : هر چه به اصطلاح رزین خور سنگ تراورتن کم تر باشد سنگی محکم تر و مقاوم تر هست.

درجه بندی سنگ تراورتن و قیمت آن

درجه بندی سنگ تراورتن و قیمت آن

استاندارد و قانون خاصی برای تقسیم بندی سنگ های ساختمانی تولید شده در صنعت سنگ وجود ندارد. اما عواملی هم در قیمت گذاری سورت های مختلف سنگ تاثیرگذار هست.

مواردی مانند :

۱ – معدن سنگ
۲ – رنگ و طرح سنگ
۳ – موج دار و بی موج بودن سنگ
۴ – ضخامت سنگ
۵ – ابعاد سنگ
۶- برش و صیقل پذیری سنگ
۸ – متراژ در خواستی
۹ – سورت سوپر،ممتاز،درجه۱،درجه۲
۱۰ – قد پای سنگ

شرکت سنگ ساختمانی << تجارت لعل کیان >>  انواع سنگ تراورتن را به صورت حضوری و آنلاین به فروش می رساند .جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

 

  • تبلیغات:
امتیاز
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 0 (0 امتیاز)
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
لعل کیان
راه های ارتباطی:
سید احمد حسینی: 09181664015
کتایون احمدی: 09188662449
سید مهدی حسینی: 09124575671
روح الله بهمنی: 09188650900
آدرس اینستاگرام : STONEKIAN@
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.